Veilige en gastvrije 24-uurs toegang tot een kantoor, schoolgebouw of ander pand, is makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als er ook sprake is van een toegankelijk buitenterrein. Veiligheid staat voorop. Maar tegelijkertijd moeten medewerkers en bezoekers zich wel prettig voelen binnen de beveiligde omgeving.
Het plaatsen van een beveiliger/receptionist gedurende 24 uur van de dag is een kostbare aangelegenheid. Spyke Security heeft hiervoor technologische oplossingen die uw kosten behoorlijk reduceren. Uiteindelijk is de centralist van Spyke Security op de achtergrond wel aanwezig om in geval van nood middels de intercom- of videoverbinding persoonlijk contact te hebben met een bezoeker.
Toegangscontrole van Spyke Security werkt volgens verschillende oplossingen met bijbehorende diensten. U kunt hierbij denken aan:
Technologie en cameratoezicht
Cameratoezicht is een technologie die onopvallend de toegangscontrole en veiligheid ondersteunt. Continu en op discrete wijze, houden de camera’s toezicht op personen en voertuigen die komen en gaan. Dit wordt ondersteund door AI-software. Deze technologie maakt het mogelijk dat onze centralisten vroegtijdig worden gealarmeerd bij een mogelijke dreiging. De videotoezichtcentrale van Spyke Security kan dit 24/7 faciliteren.
Toegangscontrole buiten
Het buitenterrein wordt ook door ons bewaakt buiten de normale werktijden. Hierdoor kunnen op een veilige manier ook faciliteiten buiten kantooruren worden gefaciliteerd. Met automatische kentekenherkenning is het ook dan mogelijk om uitsluitend geautoriseerde voertuigen of personen toe te laten. Met automatische kentekenherkenning is de toegang van voertuigen te reguleren. Om niet geautoriseerde bezoekers te controleren en toegang te verlenen of te weigeren door onze videotoezichtcentrale, voorzien wij slagbomen van een intercom en camera.
Toegangscontrole binnen
Volledige toegangscontrole is in lagen of ringen te ontwerpen. Beginnend bij de perimeter van het pand en eindigend bij de beveiliging van de binnenkomst en individuele ruimtes. Medewerkers kunnen volledig geautomatiseerd het pand betreden met bijvoorbeeld: toegangspassen, biometrische beveiliging, autorisatie via een mobiele device of toegangscodes. Bezoekers kunnen bij onze toezichtcentrale worden aangemeld, waarna wij tijdelijk geautomatiseerd toegang verlenen. Het bezoek kan zich ook eenvoudig melden bij onze virtuele receptie.
Dubbele beveiliging
Voor onder meer hogere risicogroepen kan ‘two factor authentication’ worden toegepast. Om een situatiegerichte oplossing te bieden, is deze dubbele beveiliging op vele manieren toe te passen. De reeds bekende toegangspas en codecombinatie behoren tot de mogelijkheden. Maar ook het enkel toegang verlenen aan mobiele devices, die binnen het bereik zijn van het WiFi of Bluetooth netwerk.
Intelligente en innovatieve oplossingen
Alle oplossingen stelt Spyke Security samen conform uw wensen en zijn permanent of ook in tijdschema’s inzetbaar. Dankzij intelligente en innovatieve oplossingen beheren onze specialisten de toegang zo efficiënt mogelijk. Hierdoor zorgen wij voor een veilige werksfeer zonder in te boeten op de prettige werkomgeving. Om inzicht in de bezoekers te bieden, rapporteren wij bovendien alle activiteiten en bijzonderheden.